Σχεδιάγραμμα για τη δεύτερη φάση του έργου ανασυγκρότησης της Ριβιέρας της Αθήνας
Η πρώτη φάση της φιλόδοξης ανασυγκρότησης του κόλπου του Φαλήρου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και έχουν παρουσιαστεί τα σχέδια για τη Φάση Β, με την Περιφέρεια Αττικής να αναζητά τώρα τα κονδύλια που απαιτούνται για την εφαρμογή της.
Τα σχέδια για τη Φάση Β είναι έργο του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα Renzo Piano και είναι μια δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Καλύπτουν τη θάλασσα από το Δέλτα του Φαλήρου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, συμπεριλαμβανομένων όλων των γειτονικών περιοχών των Τζιτζιφιών, Καλλιθέας και Μοσχάτου.
Εργάζεται για το φιλόδοξο έργο ανακαίνισης του κόλπου του Φαλήρου, το οποίο είναι ένα μεγάλο μέρος της ευρύτερης “Ριβιέρα της Αθήνας”, ξεκίνησε το 2017. Στόχος της ανακατασκευής είναι για όλους τους Αθηναίους να έχουν εύκολη πρόσβαση και πολλαπλές χρήσεις μιας μακράς ακτής που ποτέ δεν έχει να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό της.
Η φάση Β της ανασυγκρότησης του κόλπου του Φαλήρου θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα δημόσια έργα στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Το έργο, το οποίο αναμένεται να διατεθεί για προσφορά από την Περιφέρεια Αττικής τους επόμενους μήνες, περιλαμβάνει χαρακτηριστικά που θα συμπληρώνουν τα τρέχοντα έργα της φάσης Α της ανασυγκρότησης του κόλπου του Φαλήρου
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Περιφέρεια της Αττικής εξετάζει το ενδεχόμενο υποβολής αίτησης δανείου στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕ), η οποία χρηματοδοτεί έργα υποδομών με ευνοϊκούς ρυθμούς.
Η φάση Β του έργου προβλέπει τη δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου που θα διαθέτει 3.500 δέντρα και πάνω από 200.000 θάμνους. Το πάρκο των 220 στρεμμάτων θα κατασκευαστεί κατά μήκος της ακτής, ανάμεσα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Η περιοχή αυτή θα είναι πλήρως ανοιχτή στο κοινό.
Προβλέπεται η κατασκευή τριών χώρων στάθμευσης. Δύο από  τις τρεις θέσεις στάθμευσης θα κατασκευαστούν υπόγεια και θα βρίσκονται κοντά στις δύο διαβάσεις πεζών, επιτρέποντας στους πολίτες εύκολη πρόσβαση στην ακτή. Η κατασκευή των δύο διαβάσεων, η οποία αποτελεί μέρος της φάσης Α του έργου, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί σε αυτό το σημείο.
Ο τρίτος χώρος στάθμευσης, με 180 χώρους, αναμένεται να κατασκευαστεί σε άδειο χώρο κοντά στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Οι τρεις χώροι στάθμευσης θα έχουν συνολική χωρητικότητα 980 οχημάτων.
Η υλοποίηση των έργων φάσης Β αναμένεται να διαρκέσει 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της περιοχής και του εργολάβου.
Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εκτεταμένες αλλαγές στην περιοχή, στο πλαίσιο της φάσης Α του έργου, με κόστος άνω των 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Το παραθαλάσσιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί στο μέλλον δεν θα αποκοπεί από την πόλη και θα ενοποιήσει τους γειτονικούς δήμους Πειραιά, Μοσχάτο, Καλλιθέα και Παλαιό Φάληρο σε όλη την ακτογραμμή.
Τα σχέδια αυτά θα περιλαμβάνουν τη μετατόπιση της λεωφόρου Ποσειδώνος 90 μέτρα νότια της σημερινής της θέσης σε μια νέα παράλληλη ευθυγράμμιση, καθώς και δύο υπόγειες διασταυρώσεις 300 μέτρα μεταξύ τους, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η εύκολη πρόσβαση του κοινού στη θάλασσα.
Στη θέση της παλιάς παράκτιας λεωφόρου, κατασκευάζεται ένας κλειστός αγωγός πλημμυρικής ύδρευσης ο οποίος θα προστατεύει τους γειτονικούς δήμους σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων.
Οι εργασίες για τη Φάση Β του φιλόδοξου σχεδίου θα αρχίσουν στις 17 Φεβρουαρίου 2020 μετατοπίζοντας το τμήμα γραμμής τραμ από το Μοσχάτο στην Τζίτζιφιές.
Η νέα γραμμή θα κατασκευαστεί σε χαμηλότερο επίπεδο, στο ίδιο ύψος με την οδό Εθνάρχου Μακαρίου.
Οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γραμμής τραμ αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου τέσσερις μήνες.

Leave a Reply

Your email address will not be published.